Конспекти занять з використанням ІКТ




                         « Моя сім’я»                         
(конспект інтегрованого заняття групи раннього віку)
Завдання:

Освітні:

Дати уявлення про сім’ю, хто її складає. Вправляти дітей вживати слова, якими позначають батьків та рідних дорослих.

Розвивальні:       

Розвивати словник , збагатити словами, що означають назву людей в родині: мама, тато, дідусь, бабуся. Формувати вміння відповідати на запитання: який?, яка?. Активізувати в мовленні слова (любить, допомагає, ласкава, добра, кохана, сімя).

Виховні: Виховувати у дітей любов до родини та батьків.

Обладнання: лялька «Катруся», екран для презентацій, презентація «Моя сім’я», м’яч, фланелеграф, ширма, мультимедійний проектор, ноутбук, ватман (на якому зображене коло та приклеєні стрічки), паперові квіти з фотографіями сімей, зразок готового віночка для мамусь.



                                                                Хід заняття

І Організаційний момент

На початок заняття вихователь звертає увагу дітей на гостей, які завітали до них на заняття та пропонує привітатися з ними.

ІІ Основна частина. Знайомство дітей з поняттям «сімя».

Лунає стукіт у двері.

Малята, ви чуєте, хтось стукає до нас у двері! Ходімо подивимося, хто ж це до нас завітав?

Діти разом з вихователем зазирають за двері. У цей час лялька Катруся зявляється за ширмою та гукає малят.

Катруся: Малята, а я вже у групі. Вітаю вас любі!

Вихователь: Ох і спритна ж ти Катруся. Малята давайте привітаємося з Катрусею, та пограємо у гру «Назви своє ім’я».

Один до одного поверніться,

Один одному посміхніться,

Будемо один одному радіти,

Будемо дружити: Я, Неля Анатоліївна, а тебе як звуть? (діти називають своє ім’я передаючи м’яч один одному по коло)

Вихователь: Яка ж ти Катруся сьогодні гарна! Малята погляньте, яка гарна вишиваночка, та спідничка у Катрусі. На голові у Катрусі віночок з квітів, він захищає Катрусю від хвороби та від всього лихого. Подобається вам Катруся? (Так)

Вихователь: Катруся, я бачу ти завітала до нас не з порожніми руками. То, що ж ти нам принесла?

Катруся: Я, принесла вам малята фотоальбом моєї сімї, і хочу вам запропонувати його переглянути.

Вихователь: Нам дуже цікаво. Сідайте діти на стільчики будь ласка.

Вихователь звертає увагу дітей на екран.

Вихователь: Подивіться діти, яка гарна фотографія, а хто ж на ній зображений? Як ви гадаєте малята? (Катруся) Так малята, вірно на фотографії зображена Катруся.

Далі на екрані зявляється фотографія тата.

Катруся: А це малята мій тато! Він в мене дуже гарний, сміливий, добрий.  А у вас малята є тато? (Відповіді дітей) А який ваш тато? (Відповіді дітей) А як звуть вашого тата? (Відповідь дітей)

На екрані зявляється фотографія дідуся.

Катруся: А це малята мій дідусь? Він вже старенький, а ще він дуже добрий. А у вас малята є дідусь? (Відповіді дітей) А який ваш дідусь? (Відповіді дітей) А як звуть вашого дідуся? (Відповідь дітей)

На екрані зявляється фотографія тата та дідуся.

Вихователь: Погляньте малята дідусь такий як тато чи ні? (Відповідь дітей). Так малята вони різні. У дідуся волосся сиве, на обличчі зморшки. Тому що дідусь старенький. У татуся немає сивого волосся, та немає зморшок на обличчі. Тому що тато молодий.

На екрані з’являється фотографія мами.
    Катруся: А це малята моя мама! Вона в мене дуже гарна, весела, лагідна, добра.  А у вас малята є мама? (Відповіді дітей) А яка ваша мама?(Відповіді дітей) А як звуть вашу матусю? (Відповіді дітей)

На екрані з’являється фотографія бабусі.

    Катруся: А це малята моя бабуся? Вона вже старенька, а ще вона добра, і турботлива.

     А у вас малята є бабуся? (Відповіді дітей) А яка ваша бабуся? (Відповідь дітей)

     А як  звуть вашу бабусю? (Відповіді дітей)

На екрані з’являється фотографія мами та бабусі.

    Вихователь: Погляньте малята бабуся така як мама чи ні? (Відповідь дітей). Так малята вони різні. У бабусі волосся сиве, на обличчі зморшки. Тому що бабуся старенька.

         У мами немає сивого волосся, та немає зморшок на обличчі. Тому що мама молода.

         На екрані зявляється Катрусина сімя.

Ось яка сімя у Катрусі: тато, мама, дідусь, бабуся. В сімї всі люблять один одного та піклуються один про одного. Малята, сімя є у кожного, навіть у наших пальчиків. (Вихователь разом з дітьми виконує пальчикову гру )

Оцей пальчик - наш дідусь,

Оцей пальчик - баба,

Оцей пальчик - наш татусь,

Оцей пальчик - мама,

Оцей пальчик - я,

          Ось і вся наша сімя.

Вихователь: Дякуємо Катруся тобі за цікаву розповідь про твою сімю. А зараз я хочу запропонувати малятам, і тобі Катруся послухати пісню. А по закінченню пісні відповісти про кого ж була пісня. (Діти слухають пісеньку про матусю)

Вихователь: Малята, про кого  пісня була? (Відповідь дітей)

Вихователь: Так малята правильно про маму. А кого ви на фотографіях бачили? (Відповідь дітей) Так малята, це були ваші матусі.

Катруся: Малята, які ваші мами гарні, милі. Вони мені дуже сподобалися.

Вихователь: А зараз малята давайте трішки відпочинимо, і покажемо Катрусі, як ми вміємо допомагати матусі.

Фізкультхвилинка

                Раз, два, три, чотири, п’ять!

                Час прийшов допомагати

                Ми тарілочки помили (труть долоні)

                Чашку навіть не розбили

               Посуд весь порозставляли (руки вгору)

                Ой стомилися ми! Ох! (витираємо піт з лоба)

    

Вихователь: Малята, а яке свято скоро буде? Для кого ми з вами пісні вчимо та вірші? (Відповіді дітей) Так малята, це свято наших мам. А зараз давайте приготуємо для ваших матусь сюрприз. Малята, подумайте, а чи люблять ваші мами квіти? (Відповідь дітей) Так малята, матусі дуже люблять коли їм дарують квіти. Отже сьогодні малята, я хочу запропонувати вам зробити для ваших матусь віночок з квітів.

Катруся: Як у мене, погляньте діти. Матусям обов’язково сподобається.

Вихователь: Так Катруся, наш віночок буде схожим на твій.

Вихователь пояснює та показує дітям процес виготовлення віночка для матусь. Під час процесу роботи вихователь контролює дітей, та допомагає дітям, які затрудняються у виконанні завдання.

ІІІ Рефлексія.

 Після виконання завдання вихователь разом з дітьми розглядає готову роботу.

Вихователь: Молодці малята! Який гарний віночок ви зробили для вашим матусь. Їм обовязково сподобається!

Після заняття діти прощаються з гостями.

 

"Подорож до казкової країни феї Економіки"

            (конспект заняття з розвитку економічного виховання дітей старшого віку)       

Програмовий зміст:
-          формувати уявлення дітей про гроші та їх значення для життя людей;
-          розширити уявлення про грошові одиниці України та інших країн;
-          збагатити уявлення про раціональне використання(вклад) грошей для отримання прибутку;
-          систематизувати знання дошкільників про різноманітність товарів та різновид магазинів,
-          розширити уявлення дітей про рекламу,її мету, джерела рекламування ;
-          дати можливість дітям  рекламувати товар та здійснювати процес купівлі;
-          закріпити знання казок, прислів’їв про працю, про  знаряддя праці необхідне  для роботи садівника та швачки.
-          підвести до висновку, що таке економіка, для чого вона потрібна.
-          розвивати у дітей економічне, нестандартне мислення,уяву,пам’ять,окомір;
-          розвивати  зв’язне та діалогічне мовлення, вміння відповідати повними реченнями;
-          вправляти в умінні добирати антоніми,синоніми,слова-узагальнення;
-          формувати комунікативно-пізнавальні навички, здатність орієнтуватися у життєвих ситуаціях;
-          розвивати математичні та творчі здібності;
-          виховувати взаємодопомогу,бажання надавати допомогу іншим, доброту,інтерес та повагу до праці дорослих,організованість, діловитість;
-          викликати у дітей позитивні емоції  та бажання вивчати економіку.
Словник: бартер,банк,відсотки,базар,ринок,крамниця,валюта,вклад, гривні,юань, ієна, долар,євро, супермаркет,товар, реклама,побутова техніка,капітал.
Матеріал:
Демонстраційний матеріал: мультимедійний проектор з презентаціями до теми, Казкольоти, озеро з рибками,кошик для риби,скарбничка з грошима,кодовий замок, кошики з овочами, цінники, 5 фартухів.
Роздатковий матеріал: по 2 картки (зелена та червона), картки «Знаряддя праці»,
 мнемо таблиці, «щасливі» монетки, солодкі монетки.
Попередня робота:  
гурткова робота; читання казок: К.І.Чуковського «Муха-Цокотуха», Ш.Перро «Попелюшка»; перегляд мультфільмів:«Пригоди Буратіно», «Троє із Простоквашино», «Фіксики-Скарбничка»; проведення сюжетно-рольових ігор «Магазин», «Супермаркет»; електронних ігор: «Ігри Гнома Економа», «Машина Економіка», «Казковий магазин»; дидактичних ігор :«Види магазинів», «Реклама», «Чиє знаряддя праці»; ручна праця; розглядання альбому «Професії»; вивчення прислів’їв про працю; бесіда про гроші.


                                                                   Хід заняття:
І.  - Діти,подивіться скільки гостей прийшло до нас, давайте привітаємось
      Добрий день вам,добрі люди!
      Хай завжди вам радість буде,
      Хай лунає сміх у вашій хаті,
      Будьте здорові,щасливі,багаті.
 Звучить голосовий сигнал
 ІІ . Діти,нам прийшло відео повідомлення. Давайте послухаємо. (Звертаю увагу на екран)
           Добрий день, любі малята!
           Я, Фея Економіки, хочу вас запросити до своєї казкової країни!
           З нетерпінням буду вас чекати, до зустрічі!
-Діти, на світі є казкова країна Економіка. Там живуть незвичайні мешканці. Ви б хотіли  туди  потрапити?
-Чудово!  А на чому подорожують у казках?(килим-літак,шапка - невидимка,чарівна паличка, чоботи-скороходи, квітка - семицвітна)
-Ми вирушимо в казкову країну на диво-ракетах  «Казкольотах». Подивіться,які вони казкові.
-Займайте місця,сідайте зручно. Приготувалися : 9,8,7,6,5,4,3,2,1! Вирушаємо!
Слайд - шоу  ( Політ в казку)
Слайд  (Відео з мультфільму «Простоквашино». Шарик та Матроскін знайшли скарб)
-Погляньте, діти,куди ми потрапили?
-Чи впізнали ви цих героїв? Хто вони?
-Що вони знайшли?
-А ось,погляньте,цей скарб,але він на замку з кодом ! Що ж робити?
-Погляньте неподалік озерця і в них багато риби, я думаю,що нам допоможуть.
(Діти вирушають до озера)

Гра «Злови  рибку»
-Погляньте, на кожній рибці є число, давайте діти,викладемо цифри  по порядку
 від 1 до 9.
-А тепер погляньте, що ми отримаємо, як перевернемо рибку? Костя,прочитай слово.                (Економіка)
-Тепер я спробую набрати цей код. Яка перша літера у цьому слові? Остання?
  (Набираю слово економіка,замок відкривається).
-Молодці,діти,ви справились з цим завданням. Давайте подивимося,що в цій скрині.
-Погляньте, що це? (Гроші)
-А це що? (Камінці,пір’я,черепашки).
-Чому вони тут,як ви гадаєте? А зараз ми про це дізнаємося,сідайте на свої місця.
Перегляд мультфільму «Гроші» - «Фіксики»
-Раніше  у людей не було грошей. Як ви вважайте як тоді люди купували собі їжу, речі?  Так,вони обмінювалися товаром,як це називається? (Бартер.)
-А потім люди вигадали гроші. Ось бачите тут в скрині зібрані гроші якими люди користувались дуже давно, та сучасні гроші, якими користуємось ми зараз.
-Діти,герої Простоквашино запрошують нас в музей. Чи знаєте ви,які бувають музеї?(Стародавніх речей,науковий,картин).
-А ми вирушаємо в музей грошей.

Електронна гра «Назви гроші»
-Які це гроші? (Паперові)
-Як називаються паперові гроші? (Купюра,банкнота)
-А ці гроші  з чого зроблені? (З металу)
-Як їх називають? (Монети)
-Як називаються українські гроші?Америки? Гроші країн Європи,Китаю,Японії?
 (Гривні,долари,євро,юань,ієна)
-Як одним словом назвати гроші інших країн? (Валюта)

Електронна гра «Знайди валюту»
-Так що таке гроші? ( Річ за яку можна  все купити та оплатити послуги ).
-Які бувають послуги? (Комунальні,за ремонт взуття. техніки. проїзд в транспорті,стрижка в перукарні)
-Так,без грошей в наш час прожити неможливо, але чи все продається за гроші?

Дидактична гра «Що не можна купити за гроші»
-Діти ,у вас на столах червона і зелена картки. Піднімаємо зелену картку,якщо можна це купити за гроші, а червона – якщо не можна.
(Одяг,цукерки,сонце,веселка,кросівки,телевізор,авто,повітря,морозиво,іграшки.хмари,дружбу, повагу,здоров’я,любов,безпека)
-Дуже, добре,молодці, ви розумієте, що є такі речі,які неможливо купити навіть за всі гроші на землі .
-Час продовжувати мандрівку і наш Казколіт вирушає далі.
Слайд-шоу (Політ в казку )
Слайд  (Звучить музика  на слайді відео з мультфільму «Пригоди Буратіно», Буратіно на    Полі Чудес)
-Діти,куди це ми потрапили?
-Хто цей казковий герой?
-Що він робить?
-Що буде з грошима в землі?
-Чи ростуть гроші на дереві?
-Давайте розкажемо Буратіно де люди беруть гроші? (Заробляють)
-Як заробляють?
-Що б ви  порадили Буратіно зробити з грошима, щоб їх стало  більше?(Зробити вклад в банк)
-А що таке банк? (Установа де зберігаються гроші).
-Що буде з грошима в банку? (Наростуть відсотки)
-Що ще можна зробити з грошима, щоб їх стало більше? (Відкрити свою справу)
-Яку справу можна відкрити нашому герою?(Магазин)
-Які бувають магазини?
-А як називається магазин у якому є всі товари? (Супермаркет).
-Діти,а я раджу відкрити Буратіно магазин у якому будуть товари,а які - відгадайте!

«Відгадай з якого магазину товар»
 Балакучий в хаті гість,
 Хоч не п’є він і не їсть,
 Розважає без упину
І показує новини. (Телевізор)


Розморожувати вміє.
Що потрібно розігріє.
Піцу зробить за хвилину.
Нагодує всю родину. (Мікрохвильова піч)

В нашій кухні кілька літ
Він воркоче, наче кіт,
І ховає справжню зиму
За надійними дверима. (Холодильник)

Дуже любить він тканини,
Сукні, светрики, гардини.
Всі їх складочки знайде!
Розізлиться – пара йде. (Праска)
-У якому магазині продаються ці товари? (Магазин побутової техніки)
-Діти, ви добре попрацювали, настав час відпочинку зробимо фізкультхвилинку.

Фізкультхвилинка «Помагатор»
Слайд(Відео з мультфільму «Муха Цокотуха»)
-Діти, хто це?
-Так, Муха! З якої  казки?
-Згадайте, що знайшла Муха-Цокотуха?
-На що витратила гроші?
-Де купила самовар?
-Що таке базар?
-Діти,а як ще можна на базар? (ринок)
-Чим відрізняється магазин від базару?(ринку)
-Що продають на базарі?
-Пішла Муха на базар
Та купила там товар,
А товар непростий
Він із казки,чарівний!

Гра «Відгадайте з якої казки товар?»
Дзеркальце – «Білосніжка»
Горщик з медом – «Віні – Пух»
Черевичок – «Попелюшка»
Ключик – «Пригоди Буратіно»
Квітка  - «Квітка - семицвітка»
Яйце – «Курочка Ряба»
Пиріжки – «Червона Шапочка»
-Отже,все що продається,купується називається….? (Товар).
-Муха –Цокотуха просить вас допомогти,на базарі погано продаються овочі. Що треба зробити,щоб краще їх купували?(Зробити рекламу)
-Де ви її бачили,чули? (По телевізору,радіо,автобусах)
-Що таке реклама?

Вірш «Реклама» 
Реклама підкаже: що треба купити,
Що актуально, дасть зрозуміти.
Рекламувати у нас стало модно!
Рекламувати все, що завгодно!
Фарби та пензлі, книжки та дивани,
Обертом йде голова від реклами.
А ми рекламуємо овочі свіжі!
Слухайте й чуйте – зараз ми з вами.
Кращої ви не знайдете реклами!
Реклама овочів (Під музичний супровід)
1.Морква добра, соковита,
   Вітамінами налита
   Їсти будете весь час –
   Буде добрий зір у вас.
2.Якщо купите капусту,
   В животі не буде пусто,
Страви різні приготуєте !
   І знайомих почастуєте.
3.Знають всі дорослі й діти;
   Як не хочете хворіти,
   Треба з'їсти цибулину
 Від застуди та ангіни.
 4.Я – червоний помідор
    Люблю діток з давніх пор.
    Я – вітамінів сундучок,
    Відкуси мені бочок!
5. Щоб міцне здоров’я мати
    І червоні щічки,
    Треба дітям всього світу
    Буряк червоний їсти.
Всі: Ось!Купуйте наші овочі!
-Діти, вам сподобалася реклама? Які б овочі ви купили?
-Завдяки рекламі всі овочі розкупили. Сідайте на свої місця, вирушаємо далі.
-Щось наш Казколіт не заводиться?! Чим заводять транспорт? (Ключем)
-У нас казковий транспорт,тому і ключ треба чарівний,ось такий! Передавайте його по колу і проговорюйте слова - навпаки.

Гра «Навпаки»
Бережливий – марнотратний;
працьовитий – ледачий;
щедрий – скупий;
старий – новий;                                                                                        
бідний- багатий;
покупець – продавець;
- ддобре – погано;
- еекономити – витрачати;
- ввиробник - споживач,
- ііімпорт – експорт;
- ддорого-дешево;
- ддохід – витрати.
-Завели транспорт,молодці!Полетіли!
Слайд («Казкове небо» – релаксація)
-Погляньте, яка краса, ми летимо аж в небесах! Яке казкове небо,скільки зірок!
Слайд (Відео з мультфільму «Попелюшка»)
-В яку казку ми потрапили?
-Хто ще живе у цій казці?
-Хто вам більше до вподоби?
-Чому?
-Яка була Попелюшка?
-А чи потрібно працювати?
-Так! Давайте згадаємо прислів’я про працю,а в цьому нам допоможуть  картинки – схеми.

Гра «Назви прислів’я» (Мнемотехніка)
«Руки людини – то цінний скарб»
«Хочеш їсти калачі – не сиди на печі»
«Землю красить сонце, а людину – праця»
«Під лежачий камінь вода не тече»
«На дерево дивись, як родить, а на людину, як – робить»
-Діти,а хто ще знає прислів’я про працю?
-Малята,а яку роботу виконувала Попелюшка?
-Діти, вона шила сукні всю ніч, та ще й працювала в саду,а їй так хочеться потрапити на бал. Допоможіть Попелюшці  розібрати знаряддя праці.

Гра «Знайди знаряддя праці»
-Давайте перевіримо,чи правильно ви розібрали знаряддя
-Люди якої професії користуються цим знаряддям? (Садівник,)
-А цим? (Швачка)
-Молодці, із завданням ви  швидко справились, але ж Попелюшці потрібно потрапити на бал,їй потрібне  святкове вбрання , хто зможе їй допомогти? (Фея)
Звучить чарівна музика з’являється Фея.
-Добрий день, діти! Я Фея казкової країни Економіки. Я рада вас бачити у своїй країні.
-Чарівна Феє, ми хочемо щоб ви допомогли Попелюшці потрапити на бал.
-Так,вона цього заслуговує, я їй допоможу. А ви мені допоможете зібрати Попелюшку на бал?

Гра «Казковий магазин»
Звучить музика,на слайді анімація Попелюшка їде на бал.
-Які ви   розумні,виховані,працьовиті. Ви допомогли моїм героям  за це я хочу вас пригостити солодкими «монетками».
-Давайте діти, подякуємо Феї!
-Діти,вам сподобалася моя країна?
-Дуже цікаво було, але нам час повертатися в дитсадок!
-Я вам допоможу,у мене є чарівна паличка:
 Раз,два, три - повернись,
 В дитсадочку опинись!
(Звучить запис дитячий сміх)
-Ось ми і повернулися з подорожі. Вам сподобалося?
-Де ми побували?
-З якими мешканцями країни Економіки познайомили нас казкові герої? (Гроші,товар,базар,магазини,супермаркет,банк,реклама)
-Цікава країна Економіка? Чи треба вивчати економіку?
             1. Треба економіку вивчать,
             2. Щоб розумними зростають.
            3. Будемо знать як гроші зароблять,.
            4. Господарством управлять ми зможемо,
            5. Капітал ми свій накопимо,
            6.І тобі в майбутньому, садочок, допоможемо!
-Діти, є така прикмета: якщо носити в гаманці «щасливу» монету,то гроші в ньому не закінчаться. Монетки у нас є, давайте зробимо їх «щасливими». Вам треба приклеїти на зворотну сторону монети смайлик із монетками.
Виготовлення чарівних монет.
-Подивіться які гарні монетки, але без чарівних слів вони не діють. Допоможіть мені їх зачаклувати.
Діти проговорюють слова – побажання. (Здоров’я,щастя,миру,достатку,успіхів,любові,радості,благополуччя,взаєморозуміння,гідної зарплати)- А тепер, давайте подаруємо чарівні монетки нашим гостям,нехай у них завжди все буде добре!

Діти дарують монетки гостям.
-Носіть завжди із собою наші «щасливі монетки» і всі побажання будуть вашими супутниками
-На цьому наше заняття – подорож закінчилося. Дякуємо, що були разом з нами! До побачення!





"Подорож до міні - музею народної іграшки"    

(конспект інтегрованого заняття для дітей середнього дошкільного віку)


Програмовий зміст:
Мовленнэвий розвиток:
- Вчити дітей відповідати на запитання вихователя, складати речення, чітко вимовляти  слова, речення; виробляти правильний темп мовлення;  домагатися інтонаційної виразності мовлення.
- Формувати вміння відповідати повними реченнями на запитання вихователя, слухати один  
  одного і доповнювати відповіді товаришів. 
Пізнавальний розвиток:
- Продовжувати знайомити дітей з побутом і традиціями українського народу.
- Познайомити із традиційними українськими ляльками-мотанками з  ниток, тканини. Вчити 
  розуміти відмінності між ігровою і обереговою ляльками.
- Познайомити дітей з українським народним фольклором – піснями, казками, іграми.
- Продовжувати залучати дітей до створення мультиплікаційних фільмів.
- Розвивати зв’язне мовлення, пам'ять, мислення, зосередженість, увагу, творчі здібності.
- Виховувати інтерес до минулого свого народу, його народної творчості.
Матеріал: міні – музей народної іграшки, ляльки – мотанки, українські народні іграшки, вишиванки та посуд, д/г презентація «До якого свята лялька – мотанка», мультимедійний проектор, екран, мультиплікаційний фільм «Стара лялька» (створений  вихованцями разом з вихователем); матеріал та обладнання для створення мультиплікаційного фільму: фотоапарат, тринога, декорації, казкові герої (паперові).


Хід заняття
Вихователь :
- Подивіться , діти, скільки гостей прийшло до нас  на заняття, давайте з ними привітаємось і  
  подаруємо їм усмішку.
Дитина:
   Добрий день , люди добрі,
   Що сидять в нашій господі.
   Раді вас вітати
   Щастя й добра побажати. ( останній рядок всі діти промовляють разом).
Вихователь:
-   Діти, сьогодні вранці листоноша приніс посилку, а в ній була ось ця скринька.
    Цікаво, що ж там всередині? Давайте відкриємо і подивимося, що ж там?
    ( в скриньці листівка)
  -  Діти, це лист від господині міні - музеї народної української іграшки. ( вихователь 
     відкриває конверт і читає запрошення).
Вихователь: Вітаю Вас любі малята. Запрошую Вас до свого міні музею «Українська народна іграшка». Буду рада Вас бачити!
Вихователь: Ну, що діти приймаємо запрошення до міні – музею? (відповідь дітей) Тож вирушаємо в дорогу.
( Діти проходять до міні музею, там їх зустрічає господиня)
Господиня: Радо вітаю вас дітки у міні - музеї «Народної української іграшки». Сьогодні я хочу провести для вас екскурсію. Але спочатку давайте з вами познайомимося. А познайомимося ми з вами під час гри яка називається «Передай клубочок».
Дидактична гра « Передай ляльку - радості»
Господиня: Діти, зараз ми з вами будемо передавати один одному ляльку - радості. Беручи ляльку ви називаєте своє ім’я та розповідаєте, що ви більш всього любити робити. Ось наприклад як я. Мене звуть Ірина Володимирівна. Я більш всього люблю проводити екскурсії по своєму музею. (далі вихователь передає ляльку дитині і гра продовжується).
 Господиня: Дуже приємно було з вами познайомитися. А тепер дайте розпочнемо нашу екскурсію.
 - Діти, ви напевно звернули увагу які гарні іграшки знаходяться в музеї. А хто з вас  може розповісти щось про ці іграшки? ( Діти розповідають про глиняні і дерев’яні іграшки).
 - Малята, а хто знає , що це за іграшка? (відповіді дітей).
- Так дітки, правильно це лялька. Але це не звичайна лялька.
  -І зараз, діти, я розповім вам казку , яка називається « Стара лялька».
(Господиня розповідає казку).
Господиня: Діти вам сподобалась казочка? (відповідь дітей).
Питання:
 - Діти, як називається казка , яку я вам розповіла?
 - Малята, а про  кого  розповідається в казочці?
 - А, що знайшла дівчинка Ганнуся в бабусиній скрині ?
 - З  чого була зроблена лялька ?
 - Що в ляльки замість очей?
 - Чому ляльку - мотанку вважали чарівною?
 - Що трапилось з лялькою?
 - Хто повернув ляльку дівчинці?
- Що трапилось з дівчинкою коли до неї повернулася лялька?
 - Чим закінчилась казка?
Господиня: Діти, перед тим як продовжити нашу екскурсію. Скажіть, мені чи любите ви свята. (відповідь дітей). А давайте разом пригадаємо народні українські свята.  
Дидактична гра « Закінчи речення» 
 - Святий Миколай з янголятами…. (в ночі спускаються з неба
- Святий Миколай в ночі під подушку….(кладе чемним дітям подарунки) 
- Свято Різдво….(є народження Христа).
- На свято Різдва…(господині готують кутю)
- У Свят Вечір….( всі співають колядки)
- На Великдень господині…(печуть паски)
- Діти на Великдень…. (розмальовують писанки)
- У Великдень усі люди….(їдуть до церкви святи паски і писанки)
Господиня: Молодці діти народні українські свята ви дуже добре знаєте. А зараз давай поближче познайомимося з лялькою – мотанкою.
- Лялька - мотанка здавен була оберегом в українській родині. Кожна матір робила для своєї дитини ляльку, щоб та гралась. Лялька буває різної форми-великою і маленькою. Обличчя , як такого у ляльки немає, воно досить символічне. Вважається, що лялька – мотанка повинна бути безлика, а та яка служить берегинею-ще й з хрестом замість обличчя. Не  можна малювати обличчя ляльці, вона не повинна ні на кого бути подібна, щоб не завдавати шкоди.
Є дуже багато різних ляльок – мотанок. Але сьогодні я хочу вас познайомити з ляльками – мотанками які символізують народні українські свята.
- Ось цю ляльку - мотанку  виготовляли на Різдво. Ця лялька - мотанка символ життєвої сили, родючості , а також гарного настрою. Вона несе образ новорічного свята і веселощів, бажає всім миру та радості! А подарунком до Різдва для дітей  була лялька – мотанка ангел.
- А цю ляльку – мотанку виготовляли на свято «Стрітення»
Така лялька застосовувалась в обряді закликання весни. Обряд проводили заміжні жінки, вони були головними учасницями обряду. В обряді могли також брати участь і їхні доньки. Для обряду жінки вдягали яскравий, ошатний одяг, прикраси. Особливо ошатними були головні убори, сороки, різного виду. прикрашені пір’ям, обшиті хутром, схожі на птахів.Жінки виходили в поле і закликали Весну. Якщо під час обряду пташка сідала на жінку, то вважали, що весь рік у неї буде щасливим, вдалим.
- Погляньте діти, яка гарна та яскрава лялька – мотанка. Ця лялька “Паска” символізує жінку, що йде на свята в храм. Обличчя і руки такої ляльки-мотанки робляться з червоної тканини, що символізує Великдень і Відродження. На обличчі також можна виплести тоненький жовтий або золотистий хрестик. У ручках лялечка тримає вузлик, який символізує кошичок з пасочками.
- А ось такі ляльки – мотанки дітям дарували на день Святого Миколая. (лялька радості, козак, і лялька немовля).
- А зараз я подивлюсь, які ви уважні? Пропоную вам пограти у гру, яка називається «До якого свята лялька – мотанка?»
Дидактична гра « До якого свята лялька - мотанка?»
- Молодці! Ну, а зараз трішки відпочинемо.
Народна рухлива гра « Гра з лялькою»
                                      Стриб! Скік! Стриб! Скік!
Лялька знає нас усіх
Ось до …(ім’я дитини) підійшла
Повернулась і пішла.
Гей, Оксанко, почекай
Ти зі мною пострибай!
(дитина) з лялькою стрибає
Усіх діток звеселяє
Пострибала, покрутилась
Усім діткам поклонилась.
У кінці гри говоримо так:
Лялька до дітей підійшла
Повернулась і пішла.
Гей, Оксанко, почекай
Ти із нами пострибай.
Діти гарно всі стрибають
Потім весело кружляють
Покружляли і втомились
Всі Оксанці поклонились.
( Діти беруть ляльки і стають півколом.)
 Господиня: Діти, сподобалась вам екскурсія по міні – музею народних українських іграшок? (відповідь дітей). Що вам найбільше сподобалось, або запамяталось? (відповіді дітей).
Вихователь: Дякуємо вам шановна Господиня за вашу цікаву екскурсію, ми дуже багато цікавого дізналися не лише про іграшки а і про свята. А тепер нам вже час вирушати до дитячого садка.
Діти повертаються до дитячого садка. Вихователь пропонує дітям створити мультиплікаційний фільм за казочкою яку розповіла господиня міні – музею українських народних іграшок «Стара лялька».
Вихователь: Діти ось ми і повернулися до нашого дитячого садка. І я хочу вам запропонувати відзняти мультиплікаційний фільм за казкою «Стара лялька». Яку вам розповіла господиня міні – музею української народної іграшки. Памятаєте ми з вами на заняті по малюванню, і аплікації виготовляли декорації для української хати. (відповідь дітей) Отож сьогодні вони стануть нам в пригоді. Діти, а що ще нам потрібно для до того щоб відзняти мультиплікаційний фільм. (відповіді дітей) Так діти, ви все правильно назвали. Отож кіностудія «Малятко» розпочинає свою роботу.
Діти разом с вихователем проводять зйомку мультиплікаційного фільму.
Вихователь: Ну, що ж діти ми сьогодні з вами молодці. На наступному занятті ми з вами продовжимо знімати наш мультфільм. А зараз нам вже час повертатися до свої групи. Давай попрощаємося з нашими гостями і побажаємо їм міцного здоровя та натхнення у роботі.
Діти прощаються з гостями і повертаються до своєї групи.




           

 

      

 

 

 

 

 

 

 

 


Немає коментарів:

Дописати коментар